My story...



(English below)

'durf eens te falen' 


Magazine Jente heeft mij afgelopen zomer benaderd of ze mij mochten interviewen voor hun thema: 'durf eens te falen'

Nu dat Jente magazine te koop is in de winkels is het voor mij ook een mooie gelegenheid om hier ook mijn verhaal te delen. Dit had ik nog niet gedaan want we moesten zelf nog aan de situatie wennen.

Vorige jaar om deze tijd woonden wij nog aan de andere kant van de oceaan. Verwachting en hoopvol vlogen wij in augustus naar Canada. We hadden er zo'n zin in! Toch zijn de dingen anders gelopen dan we hadden gedacht. Om daar voor de langere termijn te blijven voelde voor ons niet goed en voor de kortere termijn was het te duur. We hebben besloten terug te gaan.

Nu we terug zijn, hebben wij alleen maar zegeningen ontvangen en voelen wij een rust die we voor onze verhuizing naar Canada niet hebben ervaren. We hebben inmiddels een huisje gekocht in de mooie provincie Drenthe en we werken aan ons huisje, boompje, beestje leven. We hebben er veel zin in, gewoon weer settelen, kipjes voeren en eitjes verzamelen, spelen met eigen speelgoed, de skelter, bakken in eigen oven etc. Onze huis sleutel krijgen wij eind december en dan kunnen wij aan de klus en waarschijnlijk voor de komende jaren. Mochten jou handen gaan kriebelen bij het woord 'klus', weet dan dat je bij ons welkom bent! :) We hebben een echte klus huis gekocht op een voor ons droom plekje. Dit alles betekent overigens ook dat wij na 1,5 jaar onze meubels weer zien en ook dat we veel kunnen verkopen want leven met minder kunnen we inmiddels ook :)

Het klinkt misschien raar maar de afgelopen jaar was niet een hele makkelijke maar het heeft ons veel gebracht ook in ons relatie met God (joehoe ik ben Christen) en daar zijn wij ontzettend dankbaar voor. Het heeft ons ook laten zien dat we een kracht/moed bezitten waarvan we dachten dat die weg was. Een jaar er tussen uit gaan om met een helikopter perspectief naar je leven kijken is ook heel fijn en leerzaam.



'ik verlies niet
ik win of ik leer' 





'dare to fail' 

The magazine Jente approached me last summer if they could interview me for their theme ' dare to fail'. 

Now that the magazine has published my interview it's a nice opportunity for me to share my story here too. I haven't done this yet because deciding to go back wasn't very easy and we had to get used to the situation ourselves first. 

This time last year we we're still living on the other side of the ocean. We flew with much excitement and hopeful to Canada in August. Still things went very different than we expected. Staying in Canada for the long term just didn't feel good and for the short term it was too expensive. So we decided to move back. 

Now that we've moved back, we have only received blessings and we feel at peace with our decision. A feeling we have not experienced before moving to Canada. Since moving back we bought a house in the beautiful province Drenthe and we are working on our dream. We are really looking forward to settling down, feeding our own chickens again, collecting their eggs, play with our own toys, use the go-kart again, bake in our own oven etc. We get our house key at the end of December and then we can start renovating. We bought a real renovation house so we will be very busy from then on and probably for the next few years. 

It may sound strange but the past year was not a very easy one, but in the end it has brought us a lot and we are very grateful for that. 



Comments

  1. Het was misschien geen gemakkelijk avontuur maar ik denk dat je er hoe dan ook van leert en er sterker van wordt. En er staat jullie een nieuw avontuur te wachten. Super!!! Ben heel benieuwd en wat het klussen betreft hebben we hier ook nog genoeg te doen ;-) Maar elkaar helpen kunnen we natuurlijk altijd :-)

    ReplyDelete
  2. Wat een rijkdom dat jullie er zo naar kunnen kijken.
    (zou het trouwens kunnen dat ik je heb gezien op de Breidagen in de IJsselhallen in Zwolle?)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts