06 April 2016

Monstera cuttings



Als je mij op instagram volgt weet je inmiddels al wel dat ik steeds meer planten in huis haal. Echt, ik kan het mij niet meer voorstellen dat ik een tijd heb gehad dat er nauwelijks of geen levend plant in huis was. Ik tuinier graag en doe dat ook met de planten in huis. Zo heb ik onlangs mijn grote Monstera gestekt. Hij wordt ook wel gatenplant of zelfs vingerplant genoemd. Wil je zelf ook gaan stekken zo deed ik het.

Daar waar de plant wortels heeft boven de aarde, knip daar een stuk van de plant eraf. Zet dit in het water zodat meer wortels gaan groeien. Zodra er een aantal nieuwe wortels te zien zijn, zet je 'je nieuwe plant' in een pot met grond. Goed nat houden zodat de wortels blijven groeien.

Omdat de Monstera een tropisch plant is spuit ik af en toe de bladeren nat... een tik van me :-)



If you follow me on Instagram you already know that i have more plants in my house. It's so much fun. I can't believe that a few years back i didn't have a live plant in my house..oh no!
I love gardening outside but inside my home too. So i made two cuttings from my Monstera plant. It's easy to do see here how i did it. 

I cut of the plants where it started to grow roots above the soil. I placed the cuttings in water for almost two weeks. They started growing more roots and after those two weeks i placed them in a flowerpot with soil. Keep the soil wet and hopefully your plants will grow well. 

The Monstera is a tropical plant, and because of this i spray the leaves wet occasionally :-)

No comments:

Post a Comment

Thankyou for your comment!