30 December 2015

oh dear a new year




Ik heb zin in 2016. Maar ik ben ook  zo benieuwd hoe het mij gaat bevallen, want er zijn nogal wat veranderingen die gaan plaatsvinden. Ik ga per 1 februari stoppen met mijn werk om te beginnen met mijn eigen interieur advies &verkoop styling bedrijf. Yes zo leuk!
Nadat ik de kunstacademie heb afgerond heb ik de afgelopen 9 jaar in het onderwijs gewerkt en allerlei mooie taken gehad, maar in combinatie met mijn gezin vond ik het afgelopen jaar best veel. Toen ik Jitske kreeg in 2010 ben ik ook gaan stoppen met het maken van eigen werk. En ik heb me het afgelopen jaar gerealiseerd dat ik geen tijd meer heb voor de dingen die ik echt leuk vindt. Om de keuze te maken was makkelijk maar om het daadwerkelijk te gaan doen vond ik erg lastig. Toch geeft het mij nu al heel veel rust, energie en zelfvertrouwen.

Ik ben niet alleen in Nederland opgegroeid ook in Canada en Malawi.Daardoor heb ik af en toe een enorme onrust en wil ik het liefst alles verkopen/inpakken en met mijn gezin verhuizen naar een ander land. Dat is ook de reden dat we afgelopen oktober ons huis in de verkoop hebben gezet. We wilden naar Friesland en daar onze droom realiseren.  Doordat we na 3 dagen al een eerste bod op ons huis kregen, wat we niet hadden verwacht. Zo kwamen we er toch achter dat het nu misschien toch niet de tijd was om zo’n stap te maken. Wat ons echt gelukkig maakt en wat we graag doen konden we ook hier gewoon in ons dorp waar we al woonden. Maar een grotere moestuin… die gaat er ooit nog van komen (ehm niet al te lange tijd hoop ik).

We gaan over 9 dagen verhuizen (ik schrik ervan, zo snel al) naar een tijdelijk verblijf en over ongeveer 3 of 5 maanden kunnen we in ons eigen huis. Ons jaar begint hectisch!

Ik wens jullie een liefdevol en gelukkig 2016 en bedankt dat jullie mijn blog zo trouw lezen!



2016 wil be an exciting year for us. I’m quitting my job and i am starting with my own business Interior Styling & home staging. For quite some time i wanted to do something different, after work days i was so tired. I think it’s important to live your dreams and be happy and i think it’s important that your job gives you energie.
Because of this we’ve sold our house (within three days we had our first offer!) and we are moving in 9 days! We will rent a place for about 3 months of maybe even 5 months. After that we move into our own house, that we’ve bought. I hope you have a very happy and healthy 2016!



This is a dutch doughnut, we bake these very year for New Years Eve. It's a dutch tradition. 

2 comments:

  1. Wat stoer Afke! Een nieuw jaar volop nieuwe kansen!

    Ik blijf je zeker volgen

    X Wimke

    ReplyDelete
  2. Spannend allemaal. Ik wens jullie een goed en mooi 2016.

    ReplyDelete

Thankyou for your comment!